2020新年贺岁歌与新春节目陪你一起过年 |《2020年新春推介礼》#鼠来宝 #笑笑力量大 #CNYKeepSmiling


《2020年新春推介礼》- “微笑大使”与众艺人主持人大合照

微笑大使 - Rickman 谢承伟, Orange陈慧恬, Henley许亮宇, Joey梁祖仪, Jordan盛天俊, Emily陈子颖, Wilson李伟燊, Sherlyn萧丽玲

配合2020年庚子鼠年的到来,首要媒体集团旗下全马收视率第一的中文电视台八度空间,强力打造2020年新春活动和同名贺岁专辑《鼠来宝 笑笑力量大》,与ntv7、网络电视tonton、综合网络新闻平台XTRA、购物平台CJ WOW SHOP、网站Rojaklah、Viralcham、TTN谈谈网,携手传递正能量,与大众一起笑迎新春佳节!

首要媒体《2020年新春推介礼》于雪兰莪莎阿南Central i-City盛大举行,8位新春活动“微笑大使”包括Rickman谢承伟、Orange陈慧恬、Henley许亮宇、Joey梁祖仪、Jordan盛天俊、Emily陈子颖、Wilson李伟燊、Sherlyn萧丽玲同台亮相,还有八度空间一众主持人Chrystina黄玮瑄、Natalie小玉、Happy颜洁颖、Jan秦雯彬、Ley Teng陈丽亭、艺人Lynn林绿、Mayjune陈美君、Alvin王竣、Ziah张熙恩CJ WOW SHOP主持人Emerson连扬贤参与其盛,共度欢乐时光!

八度空间2020年贺岁MV :《笑笑力量大》#cnykeepsmiling


首要媒体2020年新春活动主题为《鼠来宝 笑笑力量大》,旨在倡导以笑容传递正能量,并配合主题推出了鼠年吉祥物——“鼠来宝”(Shu Lai Bao),同时也盼借此主题提醒大众,以最简单且不费力的一个笑容,把正能量散播出去,让快乐回到每个人身边。

[Sponsored Ads below]


这一次的新春推介礼田七没拍那么多照片,可是活动当天有录影,基本上你们看完访问片段就不用读以下文字了。大家看看微笑大使和八度空间一众主持人有趣的谈话吧。当天主持人就是帅帅主播 Owen Yap叶剑锋

八度空間 2020 賀歲歌與新年推介禮 微笑大使 訪問篇 【PART 1】

八度空間 2020 賀歲歌與新年推介禮 微笑大使 訪問篇 【PART 2】


八度空間 2020 賀歲歌與新年推介禮 美女訪問篇 - Lynn林绿 Happy颜洁颖 LeyTeng陈丽亭 Jan秦雯彬 Natalie小玉 Chrystina黄玮瑄 



帅帅八度空间新闻主播 Owen Yap叶剑锋 也是当天活动主持人

《2020年新春推介礼》- “微笑大使”与众艺人主持人,合作伙伴大合照

《2020年新春推介礼》- “微笑大使”与众艺人主持人大合照

微笑大使 - Rickman 谢承伟, Orange陈慧恬, Henley许亮宇, Joey梁祖仪, Jordan盛天俊, Emily陈子颖, Wilson李伟燊, Sherlyn萧丽玲

微笑大使 - Rickman 谢承伟, Orange陈慧恬, Henley许亮宇, Joey梁祖仪, Jordan盛天俊, Emily陈子颖, Wilson李伟燊, Sherlyn萧丽玲

微笑大使 - Rickman 谢承伟, Orange陈慧恬, Henley许亮宇, Joey梁祖仪, Jordan盛天俊, Emily陈子颖, Wilson李伟燊, Sherlyn萧丽玲

八度空間 2020 賀歲歌與新年推介禮 美女訪問篇 - Lynn林绿 Happy颜洁颖 LeyTeng陈丽亭 Jan秦雯彬 Natalie小玉 Chrystina黄玮瑄 

微笑大使 - Rickman 谢承伟, Orange陈慧恬, Henley许亮宇, Joey梁祖仪, Jordan盛天俊, Emily陈子颖, Wilson李伟燊, Sherlyn萧丽玲

「現場版」八度空間2020賀歲歌 《笑笑力量大》 #鼠來寶 #CNYKEEPSMILING


微笑大使 - Wilson李伟燊, Sherlyn萧丽玲

微笑大使 - Rickman 谢承伟, Orange陈慧恬

微笑大使 - Henley许亮宇, Joey梁祖仪

微笑大使 - Jordan盛天俊, Emily陈子颖


【以下是首要媒体《2020年新春推介礼》的详细资料】

《鼠来宝 笑笑力量大》贺岁专辑共收录12首歌曲(CD)+ 4首MV(DVD),主打歌《笑笑力量大》找来了创作歌手罗忆诗倾力打造,风格属轻电子中国舞曲风,并由8位“微笑大使”演唱。《笑笑力量大》MV讲述“微笑大使”一一化身为特务,协助身边的人解决困境与烦恼,让笑容重挂人人脸上。值得一提的是,八度空间主持人Chrystina黄玮瑄、Wind李诗斌、Happy颜洁颖、Natalie小玉、Jan秦雯彬、Desmond郑瑞钥、Ley Teng陈丽亭,艺人Yuan原腾、Lynn林绿也参与MV拍摄。此MV于十二月一号傍晚6时,率先在八度空间脸书(Facebook)和YouTube曝光,八度空间、ntv7则分别于晚上8时35分和晚上11时正式首播MV。


《鼠来宝 笑笑力量大》贺岁专辑同时也收录了罗忆诗演唱的《笑笑力量大》不插电版本(Unplugged)、One FM全体DJ合唱的《快乐数不清》,5首来自2020农历新年贺岁电视剧《春天花花花啦啦!》中的全新歌曲,包括同名主题曲《春天花花花啦啦!》、《幸福兑现》、《与钱同行》、《为你照亮》以及《哎唷 I Love You》,还有2019年贺岁电视电影《春天花啦花啦啦!》中的4首作品:《花啦啦!有你刚刚好》、《叫我歌神》、《我爱着你》《Wish You Know》


【配合农历新年节庆,八度空间也推出3部贺岁剧:】

  • 由盛天俊、Pauline陈俐杏担纲演出的2020年贺岁迷你电视剧《花式告白食分》,此剧亦为八度空间首创烹饪迷你电视剧,从2020年1月3日起,每逢星期五和星期日,晚上9时30分播出。
  • 2020年贺岁电视剧《春天花花花啦啦!》,为《春天花啦啦!》第三部曲,由陈子颖、陈慧恬、盛天俊、庄可比、原腾、谢承伟等人主演,从2020年1月15日起,每逢星期一至四,晚上9时30分播出。
  • 2020年贺岁电视电影《做个好心人》,由许亮宇与梁祖仪携手演出,于2020年1月26日,大年初二,晚上8时30分播出。


值得一提的是,配合《鼠来宝 笑笑力量大》的新春活动主题,特别增设——《笑笑力量大》照片竞赛。民众只需上传自拍或合拍的微笑照片至个人脸书(Facebook)或Instagram,并标签(Hashtag)#cnykeepsmiling,《鼠来宝 笑笑力量大》官方网站https://cnykeepsmiling.tantannews.com 将自动抓取照片,民众也将有机会赢取丰富奖品!

与此同时,今年再度与全球领先的移动短视频平台TikTok合作《#cnykeepsmiling TikTok挑战》(#cnykeepsmiling Challenge)。民众可下载TikTok手机应用程式并注册账户,以《笑笑力量大》歌曲与定制贴纸录制专属视频,再将视频上载至TikTok且标签 #cnykeepsmiling,凡获100分的挑战者将有机会赢取奖品。

《笑笑力量大》造势活动将于2019年12月28日正式开跑,并以“流动哈哈车”展开北、中、南马一连串的宣传行程,届时一众艺人、主持人将与现场观众近距离接触,玩游戏送奖品、演唱新年贺岁曲,与大众一起提前感受新年气氛!有别于往年的安排,造势地点将更多元化,包括远赴柔佛《美丽生活节之新邦令金黄梨甜》、全马最大高原避暑地云顶高原、《鼠来宝 笑笑力量大》新春活动的指定商场Central i-City等等。值得一提的是,Central i-City也在新年期间特别设立以“鼠来宝”为主题的新年装饰,喜爱打卡拍照的朋友们可别错过!

首要媒体电视网络首席执行长佐翰依沙(Johan Ishak)借此向支持《鼠来宝 笑笑力量大》的各赞助商及协办单位致谢,“《鼠来宝 笑笑力量大》新春活动之所以能顺利进行与筹备,要感谢所有乐意配合的赞助商与协办单位,包括Ensure Gold、L’Oreal、Nivea、Adela、Kawan Food、A1、V-SOY、AirAsia、Proton、Kinohimitsu、Popo Soy Sauce、MRCB、Pediasure、Popular、Tik Tok和Central i-City。”

此外,由八度空间冠名呈献的《八度空间综合年货市集2019》(8TV CNY Grand Bazaar),去年在短短19天内吸引了高达40万人前来逛市集,延续着去年的良好口碑,今年再度打造《八度空间新春年会》(8TV CNY Fiesta 2020),同样贯彻“一站式的年货市集”理念,于2020年1月11日至19日,在Bukit Jalil National Stadium, Carpark B,绝对是民众轻松选办年货的绝佳地点!

《鼠来宝 笑笑力量大》的精美周边商品也将从今天起,于全马的大众书局及CD Rama上架。欲知更多有关《鼠来宝 笑笑力量大》详情,如:鼠来宝转盘(Wheel of Fortune)、造势活动行程、生肖运程、新春电视节目时间表、周边商品等等,可浏览官方网站https://cnykeepsmiling.tantannews.com #cnykeepsmiling 交流和分享。

————————————————————————————

【以下是首要媒体《2020年新春推介礼》的详细资料 - 马来文版】
Tahun 2019 bakal melabuhkan tirainya tidak lama lagi. Pasti ramai yang mempunyai resolusi hidup menjelang tahun baharu yang bakal tiba. Memasuki tahun 2020, mengikut kalendar lunar cina tahun hadapan akan bermulanya kitaran baharu bagi 12 astrologi zodiak cina yang mewakili 12 ekor haiwan dengan 12 jenis personaliti berbeza. 

Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad dan juga tonton, CJ WOW SHOP, Viralcham, Rojaklah serta TTN menerusi saluran bahasa Cina nombor 1 di Malaysia iaitu 8TV dan ntv7 tampil dengan kempen terbaharu dan juga album Tahun Baharu Cina edisi 2020 iaitu CNY Keep Smiling dan diserikan dengan maskot Shu Lai Bao mewakili bintang tikus. Kitaran pertama bintang tikus pada tahun ini pastinya memberi perubahan besar untuk kehidupan yang penuh dengan sikap positif untuk berjaya. 

Menurut Encik Johan Ishak, Ketua Eksekutif Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad, “Simbolik dengan bintang tikus yang optimis dan positif, kempen CNY Keep Smiling mahu menyebarkan lebih kegembiraan dalam kehidupan menerusi senyuman. Sikap positif merupakan salah satu faktor penyumbang kepada kejayaan diri. Dalam kesibukan untuk mengejar impian dan mencapai matlamat hidup, penting untuk kita kekal positif.  Kejayaan yang kita miliki seharusnya dapat memberi impak yang baik bukan hanya untuk diri malahan dapat memberi kebaikan dan contoh terbaik untuk berjaya kepada orang-orang di sekeliling kita.

Kami juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih buat para penaja Ensure Gold, L’Oreal, Nivea, Adela, Kawan Food, A1, V-SOY, AirAsia, Proton, Kinohimitsu, Popo Soy Sauce, MRCB, Pediasure, Popular, Tik Tok, Central i-City  yang sudi menaja kempen CNY Keep Smiling pada tahun ini.”

DUTA CNY KEEP SMILING - 8 SMILING ANGEL
Majlis pelancaran kempen ini di Central i-City Shah Alam hari ini turut dimeriahkan dengan kehadiran lapan orang duta kempen dengan gelaran “8 Smiling Angel” yang dibarisi oleh Henley Hii, Joey Leong, Rickman Chia, Orange Tan, Jordan Sen, Emily Chan, Wilson Lee dan Sherlyn Seo. Majlis hari ini turut dihadiri oleh selebriti seperti Natalie Ng, Happy Gan, Tan Ley Teng, Chrystina Ng, Jan Chin, Lynn Lim, Alvin Wong, Ziah Zhang ,Mayjune Tan yang terlibat dalam video muzik CNY Keep Smiling dan juga drama istimewa sempena Tahun Baharu Cina 2020 dan juga pengacara CJ WOW SHOP Emerson Liang.

ALBUM & VIDEO MUZIK CNY KEEP SMILING
Album ini mengandungi 12 buah lagu (CD) dengan  4 video muzik (DVD). Single utama CNY Keep Smiling yang dinyanyikan oleh “8 Smiling Angel” ini berkonsepkan muzik dansa elektronik dan dicipta oleh Yise Loo. Yise Loo juga akan turut menyanyikan lagu ciptaannya sendiri secara akustik yang turut dimuatkan di dalam album ini. Video Muzik ini berkisarkan mengenai “8 Smiling Angel” yang ditugaskan untuk menyelesaikan masalah dan memberi kegembiraan kepada semua orang. Video muzik ini turut menampilkan personaliti 8TV seperti Chrystina Ng, Wind Lee,  Happy Gan, Natalie Ng, Jan Chin, Desmond Tey, Tan Ley Teng, Yuan Teng dan Lynn Lim. 

Video muzik ini buat pertama kalinya akan dapat ditonton oleh orang ramai melalui Facebook dan YouTube 8TV pada jam 6 petang, manakala akan bersiaran di 8TV pada jam 8.35 malam dan di ntv7 pada jam 11.00 malam pada hari ini. Album ini turut memuatkan 10 buah lagu dengan sebuah lagu kompilasi nyanyian para penyampai radio One FM, lima buah lagu daripada drama bersiri Tahun Baharu Cina Singing In The Spring 2020 dan empat buah lagu lagi daripada telefilem Singing In The Spring 2019.

MINI SIRI DRAMA & TELEFILEM
Tidak lengkap kempen CNY Keep Smiling kali ini tanpa drama dan telefilem menarik yang bakal disajikan sempena Tahun Baharu Cina 2020 di 8TV dan juga ntv7. Antara drama menarik adalah:
Love Delivery (Mulai 3 Jan 2020, 10 episod, setiap Jumaat & Ahad, 9.30 malam)
Mini siri drama pertama yang berkonsepkan kulinari di 8TV lakonan Pauline Tan & Jordan Sen.
Singing In The Spring 2020 (Mulai 15 Jan 2020, 10 episod, setiap Isnin hingga Khamis, 9.30 malam). 
Mini siri drama yang berkisarkan perjalanan anak muda untuk mengekalkan tradisi tarian singa warisan keluarga lakonan Jordan Sen, Emily Chan, Rickman Chia, Orange Tan.
You Are The One (26 Jan 2020, Ahad, 8.30 malam) 
Telefilem lakonan Henley Hii dan Joey Leong ini mengisahkan mengenai seorang majikan yang tidak berhati perut cuba untuk memperbetulkan kesilapannya namun menghadapi pelbagai rintangan.

SIRI JELAJAH CNY KEEP SMILING
Bagi memeriahkan lagi kempen CNY Keep Smiling bagi tahun 2020, satu siri jelajah akan diadakan  antaranya,AEON Station 18, Ipoh (28 Disember 2019), Jonker Street, Melaka ( 29 Disember 2019), Bukit Nenas, Kluang (4 Januari), Central i-City, Shah Alam (5 Januari), 8TV CNY FIESTA 2020, Stadium Bukit Jalil (11 Januari), Genting Highlands(12 Januari) dan di 8TV CNY FIESTA 2020, Stadium Bukit Jalil (19 Januari).

8TV CNY FIESTA 2020
Menerima 400,000 kunjungan daripada orang ramai bagi tahun pertama dianjurkan pada tahun 2019, CNY Grand Bazaar kembali untuk tahun 2020 dan kali ini ianya akan dikenali sebagai 8TV CNY Fiesta 2020. Pelbagai barangan dan aktiviti menarik bakal menanti para pengunjung di perkarangan Stadium Bukit Jalil bermula 11 hingga 19 Januari 2020. 

PERADUAN #CNYKEEPSMILING   
Orang ramai boleh mengambil gambar swafoto sambil tersenyum dan muat naik ke Instagram atau Facebook dengan #CNYKeepSmiling. Gambar paling menarik akan memenangi barangan eksklusif daripada 8TV. 8 Smiling Angel juga akan bersaing sesama sendiri untuk mengumpul gambar senyuman terbanyak daripada peminat mereka bagi merebut hadiah yang disediakan. Kesemua gambar yang di muat naik ke laman media sosial Facebook dan Instagram dengan tanda pagar #CNYKeepSmililng akan di muat naik ke laman rasmi kempen ini iaitu https://cnykeepsmiling.tantannews.com.  

CNY KEEP SMILING TIK TOK CHALLENGE
Sekali lagi kempen CNY Keep Smiling berkolaborasi bersama Tik Tok, aplikasi nombor 1 di media sosial dalam penghasilan video muzik pendek pelbagai efek menarik bagi memeriahkan lagi kempen Tahun Baharu Cina pada tahun ini. Anda hanya perlu memuat turun aplikasi TikTok, rakam video anda dengan lagu CNY Keep Smiling dan jangan lupa untuk #cnykeepsmiling. Bagi setiap video menarik yang berjaya mengumpul 100 mata, anda bakal memenangi hadiah eksklusif!. 

Kesemua barangan ini boleh didapati di Kedai Buku Popular dan CD Rama di seluruh Malaysia mulai 1 Disember 2019.



No
ITEM
(RM)
1
ALBUM (CD & DVD)
21.90
2
COUPLET
12.90

*Setiap pembelian RM20 ke atas, harga untuk sehelai couple T menjadi RM6.80 sehelai.
3

SHU LAI BAO PLUSH TOY
43.90
4

PIGGY COIN BANK
36.90
5

USB (16GB)
39.90
6

T-SHIRT
32.90
7

LUNCH BOX
32.90
8

NOTE BOOK (A5)
13.90
9

WATER TUMBLER (1L)
32.90
10
WIRELESS BLUETOOTH MOUSE
39.90


Jangan lupa untuk #CNYKeepSmiling di laman sosial anda untuk merancakkan lagi sambutan Tahun Baharu Cina 2020 anda!Untuk maklumat lanjut dan informasi menarik mengenai kempen CNY Keep Smiling ini, sila layari laman web rasmi https://cnykeepsmiling.tantannews.com.


Thanks for reading! Press the "Like" button and share with your friend kay? You can subscribe to TianChad @ 永遇乐, check out latest photo post on my instagram @tianchad for latest photo post, watch more travel video on my YouTube Channel @tianchad and follow my FB Page TianChad @ 永遇乐 and follow @TianChad on Twitter for future blog post update =)

Comments

Popular posts from this blog

10 Things to do in IOI City Mall, Putrajaya #IOICityMall

12 Reasons to Visit MyTOWN Shopping Centre in KL #MyTOWNKL

7 Things To Do In FRIM Kepong - Canopy Walkway, Jogging & Nature Trekking

1600 Pandas Flash Mob @ Perbadanan Putrajaya, Malaysia #1600Pandas

Warning! Malaysia Acid Rain Fukushima Nuclear Plant Explode! 2011

11 Attractions in District 21 @ IOI CITY MALL #IOICityMall #District21

10 Things To Do In Desa ParkCity Dog Park